خرده فروشی آنلاین،مزایا و معایب!!!

فروش آنلاین1

خرده فروشی آنلاین،مزایا و معایب!!!

از يک دهه گذشته تا به حال مقوله فروش آنلاين بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته و زيرشاخه بخش مهمي به نام «تجارت الکترونيک» قرار ميگيرد. تجارت الکترونيک بسياري از راهها را به خرده فروشان ارائه ميکند که از طريق آنها ميتوانند بهترين خدمات را به مشتريان ارائه کنند و تجارت خود را بدون نياز به يک فروشگاه انجام دهند. امروزه عدم استفاده از فروش آنلاين از سوي کارفرماهاي مراکز خريد و خرده فروشي يک خودکشي محسوب ميشود.

معايب خرده فروشي آنلاين

خرده فروش هاي آنلاين ميتوانند فروش و سود خود را سريعتر از تاسيس يک فروشگاه و تحمل مشکلات آن افزايش دهند زيرا فروش آنلاين مزاياي فروش 24ساعته روزانه در 7 روز هفته را دارد. اين مدل فروش البته معايبي بيش از مزايايش دارد چون با وجود گسترش اينترنت و کاربرد افزون فضاي مجازي، هنوز مردم به خريد حضوري بيش از داد و ستد اينترنتي علاقه و اطمينان دارند. فروش آنلاين اجازه ميدهد خرده فروش ها کالاي خود را در هر بخشي از جهان بدون هزينه اضافي به فروش برسانند اما طبق آمار هنوز 51 درصد مردم دنيا به فروش سنتي و مراجعه به مراکز خريد بيش از خريد الکترونيک اطمينان دارند. خرده فروش هاي الکترونيکي حداقل خيلي سريع نمي توانند بازارهاي جهاني خودشان را گسترش دهند. از طرفي خريد اينترنتي مزاياي گستردهاي هم دارد. يک فروشگاه آنلاين ميتواند خود را در يک مسابقه برابر با رقباي بزرگ خود قرار دهد. وقتي در فضاي آنلاين حضور مي يابيد و يک پايگاه مشتريان جديد ايجاد مي کنيد، مشتريان ميتوانند برند شما را بشناسند و با آن به آساني ارتباط برقرار کنند. اگر شما فروشگاه الکترونيکي خود را به درستي ايجاد کنيد، مشتريان، شما را بدون صرف هزينه زياد پيدا خواهند کرد. فيسبوک، توييتر يا ديگر رسانه هاي اجتماعي همه چيزهايي هستند که شما براي انتشار اخبار به آنها نياز داريد. از طرفي تبليغات سنتي در مقايسه با انواع آنلاين خودشان بسيار پرهزينه هستند.

 

فروش آنلاین

معايب دنباله دار

يکي از بزرگترين معايب فروش آنلاين، مبارزه مداوم امنيتي است. خريداران با ارائه اطلاعات شخصي و کارت اعتباري خود با آرامش بيشتري روبه رو مي شوند اما نگراني هاي امنيتي هنوز بسياري از مصرف کنندگان را از خريد آنلاين باز ميدارد. خرده فروش مسئول تمام محصولات ارائه شده است و اگر مشتري فورا محصولات خود را دريافت نکند در نهايت خرده فروش وظيفه دارد اين مشکل را حل کند.

اهميت کانال فروش

خرده فروشهايي که آنلاين مي فروشند بسيار متفاوت از فروشگاههاي معمولي و سنتي برخورد ميکنند. با اين حال، تاکيد بر آنچه به عنوان خرده فروشي Omni-Channel (خرده فروشهايي که در چندين کانال، فروش دارند) شناخته ميشود، افزايش پيدا کرده است. امروز خرده فروشي ممکن است يک فروشگاه آنلاين و يک فروشگاه سنتي يا شايد حتي يک فروشگاه پستي يا پست الکترونيکي باشد. مهم نيست که از چند کانال استفاده کنيد، بلکه مهم ايجاد تجربه يکسان براي مشتري در هر کانال است. همچنين نام تجاري شما بايد در ميان تمام کانال ها ثابت باشد. خرده فروشي با توجه به گسترش فناوري، تغيير نيازهاي مشتري و رفتار مصرف کننده هميشه در حال پيشرفت است و خرده فروشها را با مشکل مواجه ميکند. در اين رقابت کساني موفق هستند که از روشهاي جديدي مانند خرده فروشي Omni-Channel استفاده ميکنند. در اين خرده فروشي مشتريان ميتوانند در کانالهاي مختلفي مانند فروشگاههاي فيزيکي يا فروشگاه آنلاين يا در رسانه هاي اجتماعي خريد کنند. اين نوع خرده فروشي روي تجربه مشتري تأثير مثبت دارد و حتي ثابت شده مشتريان Omni-Channel 30 درصد بيش از مشتريان ديگر خريد ميکنند. شروع خرده فروشي Omni-Channel موفق تنها با راه اندازي فروشگاه و حضور آنلاين شکل نميگيرد، بلکه لازم است خرده فروشها از روشهاي جديد مطابق با آخرين تکنولوژي هاي ارتباطي ديجيتال بهره برده و کالاي موردنظر مشتريان را در زمان و مکان مناسب ارائه کنند. با ايجاد يک زنجيره اعتماد به مشتري، خرده فروشي ها چه به صورت آنلاين و چه در نقش قديمي و فيزيکي، امکان بالايي براي موفقيت دارند اما بقا و استقبال از فروشگاههاي فيزيکي نشان داده حتي در عصر تکنولوژيک فعلي هم لذت خريد حضوري بين مردم موج ميزند و از آن استقبال ميشود.

منبع:مجله ی تجارت طلایی

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها