راهکارهایی برای سود و جریان نقدی بهتر

راهکارهایی برای سود و جریان نقدی بهتر

راهکارهایی برای سود و جریان نقدی بهتر

گردش مالی مناسب نشان از سلامت تجاری شما دارد و با حصول آن شما می توانید از بهترین تکنولوژی‌های روز برای پیشرفت برند خودتان استفاده کنید. راه‌های زیادی برای حفظ مشتری و سلامت مالی یک مجموعه وجود دارد اما هیچ‌کدام از این شیوه‌ها بدون در نظر گرفتن روان‌شناسی خاص طرف مقابل، ضمانتی ندارد. در واقع اگر ندانید چگونه با مشتری برخورد کنید و شیوه رفتاری درست را به عنوان یک برند یا شرکت بزرگ نشناسید، احتمالا در دام روزمرگی‌ها می‌افتید و شانس چندانی برای موفقیت نخواهید داشت.

تحقیق مناسب 

اینکه بدانید منطقه کاری و در مقیاس بزرگ‌تر، کشور شما تا چه اندازه امکان پیشرفت و موفقیت در حیطه تجاری موردنظرتان را داراست و باعث می‌شود بدانید کجا ایستاده‌اید.

تطابق انتظارات

مهم است که بدانید کجا ایستاده‌اید و در چه مرحله‌ای از پیشرفت قرار دارید. برای داشتن یک تجارت مطلوب و پرداخت آسان و سریع نیازمند تطبیق دادن انتظارات‌تان با واقعیت موجود هستید. اگر مشتریان از ساز و کار فرآیندهای شما اطلاع داشته باشند، دیگر هیچ سوء‌تفاهمی پیش نمی‌آید و تاخیر احتمالی هم بخشیده خواهد شد.

سرعت در ارائه صورتحساب 

ارائه صورتحساب‌های مالی در سریع‌ترین زمان ممکن یا در آخرین مهلت پرداخت، از شما تصویری متفاوت در ذهن مشتریان می‌سازد و باعث می‌شود به تیم کاری‌تان اطمینان کنند. پس هرگز پرداخت صورتحساب را دست‌کم نگیرید!

امتحان راه‌های مختلف پرداخت

برای روند پرداخت‌ها، راه‌های زیادی وجود دارد و باید چندین راه برای پرداخت‌ها از سوی مشتریان در نظر بگیرید. به‌عنوان یک شرکت موفق باید و باید آنقدر راه جلوی پای مشتریان بگذارید و در نهایت بهترین راه را برگزینند.

قرار ندادن همه تخم‌مرغ‌ها در یک سبد

دیگر همه می‌دانند که برای موفقیت نباید همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد قرار داد. این روزها راه‌های مختلفی برای تجارت موفق وجود دارد و اگر صرفا به دنبال راه‌های سنتی یا فقط در اندیشه استفاده از تکنولوژی‌های جدید باشید در هر دو حالت متضرر می‌شوید!ترکیبی از دو راه حل می تواند بهترین گزینه باشد.

 اطلاع از وضعیت موجود

اگر قرار به دیر پرداخت کردن و تسویه دارید، باید مطمئن شوید طرف شما در آینده هم همکار باقی خواهد ماند یا حداقل بار دیگر می‌توانید با آنها مذاکره کنید. البته بازهم روی این نکته تاکید می‌شود که باید بدانید منطقه شما تا چه اندازه امکان ریسک را می‌دهد.

حسابرسی مشتریان 

اینکه از حساب و کتاب دقیق مشتریان سر دربیاورد، می‌تواند در غربال آنها کمک شایانی کند. قرار دادن برچسب «خوش‌قول» یا «بدحساب» به مشتریان، مستلزم دانستن احوالات مالی و حسابرسی است.

سرمایه‌گذاری در رابطه

لازم نیست الزاما فقط وقتی با مشتریان و شرکت‌های طرف حساب مراوده کاری دارید، سراغ‌شان را بگیرید. اگر وقتی به هر دلیلی غایب هستند و فعالیتی ندارند با یک ایمیل محبت‌آمیز یا تماسی جهت احوالپرسی سراغی از آنها بگیرید، قطعا در درازمدت پیروز خواهید بود چون چنین خدمات مهربانانه‌ای همیشه در ذهن طرف مقابل می‌ماند و برندها و مشتریان را به ادامه کار با شما ترغیب می‌کند. نگاه صرفا کاری، شاید در مدتی کوتاه سودتان را تامین کند اما اگر اصول انسانی را رعایت نکنید در درازمدت در روابط کاری هم دچار تزلزل و حتی از بین رفتن رابطه کاری می‌شوید. با این پیش‌زمینه، هرگز روابط دوستانه با برندها را فدای نفع کوتاه‌مدت خودتان نکنید.

 

منبع: تجارت طلایی

 

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها