دو قانون ساده برای پایداری “برند”

دو قانون ساده ی پایداری برند

دو قانون ساده برای پایداری “برند”

 

در دنیای شلوغ و پر از کپی برداری و تکرار امروزی، ایجاد و حفظ  یک برند کارچندان آسانی نیست.همه ی ما بارها و بارها کلمه ی “برند” را شنیده ایم ولی اکثریتمان با معنی واقعی آن بیگانه ایم.تلاش های فراوانی باید به کار گرفته شود تا این سازه ی حساس برپا شود و جایی برای خودش در اذهان عمومی ثبت و ضبط کند.

راهکارهایی برای پایداری برندها:

قانون اول؛ اگر نمی‌توانید رقیب را شکست دهید، قوانین بازی را عوض کنید

حتی شرکت‌های بسیار بزرگ دنیا هم متوجه شده‌اند گاهی همکاری و تهاتر نتیجه برعکسی دارد و می‌تواند ضرردهی بزرگی داشته باشد. به همین دلیل اقدام به تغییر قوانین کرده و سعی کردند تا حد امکان تک‌نفره به جنگ بازار بروند. استفاده از پلتفرم‌های تجاری جدید و استفاده از چهره‌های جوان و مشهور، به هر برندی فرصت لازم جهت شکوفایی را می‌دهد. این روزها برخلاف گذشته‌های نه‌چندان دور، فضای مجازی بیش از دفتر کار، برای تبلیغات و پیشبرد امور تجاری موثر است و شما در این فضا، فرصت بیشتر و بهتری برای به سرانجام رساندن ایده‌هایتان دارید. به‌طور مثال شرکت «هری» با تبلیغ در اینستاگرام، بین سال‌های 2014 تا 2016 سالانه رشد 35 درصدی درآمد را تجربه کرد؛ در حالی که پیش از این فروش آنلاین، تنها 9 درصد کل فروش و سود شرکت را به خودش اختصاص داده بود. سود 35 درصدی در واقع 3 برابر میانگین فروش سالانه هری بود. در جایی که بسیاری از برندها به موقعیت جغرافیایی و چگونگی تسلط بر بازار فیزیکی فکر می‌کردند، هری از طریق قوی‌تر کردن خودش در فضای تبلیغات مجازی، سود کلانی را به دست آورد.

قانون دوم؛ اگر نمی‌توانید رقابت کنید از صحنه خارج شوید

گاهی‌اوقات دوام آوردن به هر قیمتی در یک رقابت، معنایی غیر از شکست ندارد. به‌طور مثال وقتی در قالب یک برند متوسط به جنگ غول عرصه خرد‌ه‌فروشی می‌روید، رقابت بیشتر تنها دست و پا زدن در باتلاق شکست است، نه هیچ‌چیز دیگری! شرکت چینی شیائومی روی 55 شرکت مرتبط سرمایه‌گذاری کرده و از پاوربانک گرفته تا ریزترین لوازم جانبی تلفن همراه را در انحصار کارخانه تولیدی خودش دارد. در واقع برند شیائومی سیستم شناور اقتصادی برای خودش در نظر گرفته و در این سیستم نیازی به توصیه و دخالت مستقیم برند مادر نیست. برند شیائومی حداکثر علاقه به استارت‌آپ‌ها را نشان می‌دهد و در خط مقدم امور خلاقانه در زمینه تکنولوژی قرار دارد.

 

منبع:مجله ی تجارت طلایی

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها