شش راهکار برای موفقیت در صنعت خرده فروشی

هفت راهکار برای موفقیت صنعت خرده فروشی

شش راهکار برای موفقیت در صنعت خرده فروشی

انقلاب تکنولوژی صنعت خرده فروشی را نیز همچون سایر صنایع در برمی گیرد و به راهی برای خرید هوشمندانه تر و بازاریابی فعال تر تبدیل میشود.

تمامی خرده فروشی های موفق از یک شیوه مطمئن استفاده می کنند؛ شیوه ای به نام برنامه ریزی و تمرکز روی الگوهای دقیق خرید توسط مشتریان، به این معنا که نیاز و اولویت مشتریان مورد بررسی قرار می گیرد و سپس بر اساس داده های آماری به مشتریان خدمات دلخواهشان عرضه می شود. در این شرایط هر خرده فروشی جاه طلبی اگر خواهان پیشرفت است، باید قبل از به پایان رساندن پروژه فعلی، برنامه بعدی خودش را آماده کرده و به کار ببند و در واقع بیش از آن که با رقبا به رقابت بپردازد در رقابت با کار قبلی خودش، پیشرفت نشان دهد.

با این ۷ روش احتمال زیادی برای حرکت رو به جلوی مراکز خرید و فروشگاه ها وجود دارد.

کنترل همه جانبه قیمتها

کنترل قیمت یکی از ابزارهای مناسب در راه پیشرفت خرده فروشی ها است علی الخصوص اگر مشتریان شما و کالایی که می خرند ،نسبت به قیمت حساسیت داشته باشد. چنانچه شما قصد ساختن یک سازه ی بی نظیر در تجارت مورد نظر خودتان را دارید، باید و باید مشتریان و بازار هدف خودتان را از طریق رعایت مواردی مانند کنترل قیمت و اعتمادسازی راضی نگه دارید. مدیریت مصرف به شما اجازه میدهد بدانید مشتریان چه میخواهند و از چه طریقی می توانید با خدماتی مانند برنامه های حراج بیش از پیش خودتان را در بازار رقابت جلو بیندازید.

زمان مناسب

زمان مناسب در عرضه محصولات خیلی بیش از انواع تکنولوژی و خدمات می تواند موفقیت خرده فروشی ها را رقم بزند. به بیان بهتر، اگر در زمانی مناسب مثلا وقتی عمده مشتریان به یک نوع وسیله خاص نیاز دارند محصول مورد نیاز را عرضه کنید، نبض بازار در اختیار شما قرار می گیرد، به شرطی که فاکتورهای مناسبی مانند تخفیف و نوع عرضه را رعایت کنید. در این صورت حتی اگر رقبا با انواع تکنولوژی ها قصد پیشی گرفتن از شما را داشته باشند در رسیدن به هدفشان ناکام میشوند و برنده واقعی خودتان هستید به خصوص در بازارهای کشوری همچون ایران.

اطلاعات کامل

البته همیشه هم اینطور نیست که زمان مناسب، تکنولوژی را شکست دهد. اطلاعات به روز، فاکتور مهمی برای موفقیت است. دانستن ریزترین نکات مانند سلایق مشتریان و حتی تنوع رنگی فصل ها شاید در ظاهر کاری لوکس و خلاقانه به نظر برسد، اما بی شک می تواند نتایج خارق العاده ای برای شما به بار آورد.

هدایت علایق

دیگر زمان نگاه تک بعدی به مشتری به عنوان ابزار صرف سودرسانی گذشته و دیگر رابطه مشتری و کارفرما، مبتنی بر سود تجاری صرف نیست. امروزه، کارفرماها در زمینه کشف علایق مشتریان پیشقدم شدند. با تغییر فضای رابطه، کارفرماها بیشتر به خصوصیات مشتریانشان دقت می کنند؛ تا در نهایت اطلاعاتی طبقه بندی شده از سلایق خریداران را کسب کنند.

از این جا به بعد، کار آسان است؛ تنها مقوله ای به نام هدایت علایق کشف شده مشتریان باقی مانده که در حال حاضر اکثر خرده فروشی های مطرح دنیا این قاعده را به درستی در فروش خودشان رعایت می کنند. در چنین فضایی تغییر علایق مشتری و ترجیحات او به راحتی قابل ردیابی است.

ایجاد ارتباط فعال

با ظهور وسایل ارتباطی جدید، ارتباط با مشتری از حالت خشک و غیرمنعطف فاصله گرفته و خودمانی تر شده است. ارتباطات امروزه بر پایه داده های آماری و علایق مشتریان شکل می گیرد. اگر این ارتباط فعال وجود نداشته باشد، قطعا کارفرما و فروشنده نمی توانند تحلیل دقیقی از مشتری داشته باشند و در درازمدت شانس ارتباط و اعتماد طولانی از بین می رود.

الزام را کنار بگذارید

بدترین کاری که یک خرده فروشی می تواند انجام دهد، قضاوت بر اساس تعریف مقولاتی مانند سنت و مدرنیته است. اگر به بهای مدرن شدن عناصر سنتی را کنار بگذارید،شکست شما قطعی است و پیمودن مسیری مخالف هم قطعا موفقیت همه جانبه ای را رقم نمی زند، بنابراین تنها نیاز شما تعیین می کند در مقوله ای خاص مدرن باشید یا سنتی واین موضوع نیازمند داشتنن دیدی همه جانبه به موضوعات مختلف است.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها