فروشندگان موفق چه می کنند؟

فروشندگان موفق چه می کنند؟

فروشندگان موفق چه می کنند؟

عوامل متعددی می تواند در میزان فروش یک کالا تاثیر بگذارد اما فروشنده ی خوب به نوعی درگاه ارتباطی و معرفی کالا به مشتری است.البته که اهمیت این موضوع در خرده فروشی های کوچک چندین برابر می شود.نویسنده ی این مقاله،محمدرضا سلیمی سعی نموده تا مهم ترین و اصولی ترین فاکتورهای فروش را برای ما جمع آوری کند.

۱.فروشندگان موفق از کیفیت کار می پرسند

بهترین فروشندگان، معمولا پرسشهایی از مشتریهایشان می پرسند تا کاملا مشخص  شود به چه چیزی احتیاج دارند. می دانند موثرترین روش ارائه ی محصول یا خدمات – فهمیدن اهداف مشتری است. بدین وسیله این فرصت را در می یابند که درباره ی ویژگیها و فواید محصولات و خدماتشان که بیشترین ارتباط را با مشتری دارد، به طور موثری بحث و گفت وگو کنند.

۲- فروشندگان موفق گوش می دهند

اکثر فروشندگان سؤالی را از مشتری می پرسند و جواب می گیرند، یا به جای اینکه منتظرجواب باشند به صحبتشان ادامه می دهند. فروشندگان ماهر می دانند اگر فرصت بدهند، مشتریها هرچه لازم باشد فروشنده بداند، می گویند. این فروشندگان آموخته اند که سکوت طلا است.

۳- استقامت

موانع همچون ملزومات کار از دور نمودار می شوند و نحوه ی برخورد با این موانع سطح موفقیت شما را تعیین می کند. در هر عرصه ای، موفقترین افراد کسانی هستند که روش روبه رو شدن با موانع را از قبل آموخته اند و در جستجوی راه حلهای جدید هستند.

۴- فروشندگان موفق عاشق شرکت خود هستند و هنگامی که از تولیدات و خدماتشان صحبت می کنند این موضوع، سبب مباهات آنها می شود .

هرچه بیشتر در پیشه ی خود شور و اشتیاق داشته باشید، شانس موفقیت تان بیشتر است. دلیلش واضح است وقتی به آنچه انجام می دهید عشق دارید در کار خود تلاش بیشتری می کنید. وقتی درباره ی خدمات یا محصولاتی که عرضه می کنید شور و ذوق دارید، اشتیاق و علاقه ی شما در هر گفت و گویی می درخشد. شرکت یا مشتری شما از ادامه ی ارائه ی آنچه ذوقی به آن ندارید، هیچ سودی نصیب اش  نمی شود.

۵- فروشندگان موفق، مثبت و با حرارت هستند آنها همیشه دارای روحیه ای مثبت هستند – حتی در زمان سختیها – شور و حرارتشان مسیری است. آنها بندرت از نقاط ضعف شرکت یا کسب و کار صحبت می کنند. هنگامی که با وضعیت ناخوشایندی روبه رو می شوند، به جای اینکه به خود اجازه  دهند که از پا در آیند،به روی نقاط و یا عناصر مثبت تمرکز کنند.

۶-فروشندگان موفق سختكوش هستند.

مردم اکثرا می خواهند موفق باشند، اما برای به دست آوردن موفقیت آماده نیستند که سخت کار کنند. . فروشندگان موفق منتظر نمی نشینند تا کسب و کار به طرفشان بیاید، خودشان دنبال آن می روند. آنها اغلب زودتر از دیگر همکارانشان شروع به کار کرده و دیرتر از بقیه محل کار را ترک می کنند. بیشتر تلفن می کنند، بیشتر پیگیر مشتری هستند، با مردم بیشتر گفت و گو می کنند و فروش بیشتری نسبت به همکارانشان دارند.

۷-فروشندگان موفق بیشتر در دسترس مشتریهایشان هستند

آنها می دانند ارتباط دائمی با مشتریها به نگه داشتن آنها کمک می کند، بنابراین تماسهای متنوعی با آنها برقرار می کنند. آنها کارت تشکر، تولدت مبارک، و کارت تبریک سال نو برای مشتریها می فرستند. تلفن می کنند و زمانبندی قانونمندی به منظور در دسترس بودن اعلام می دارند. ریز قیمتها را برای مشتریشان ارسال می دارند. پیوسته مراقب هستند که راههای جدیدی را ایجاد کنند تا نامشان در ذهن مشتری حفظ شود.

۸- فروشنده ی موفق بیانگر ارزش است

تجارت دنیا امروزه بیشتر از گذشته در رقابت است، و بیشتر فروشندگان فکر می کنند قیمت تنها عامل انگیزه ی خرید است فروشندگان موفق تصدیق می کنند که قیمت در هر فروشی عامل است اما بندرت دلیل اولیه ی انتخاب محصول ویژه است. آنها میدانند که یک اطلاع رسانی خوب به خریدار می تواند ایجاد ارزش کند. آن ها می دانند با هر مشتری که روبه رو می شوند،چگونه این ارزش را ایجاد کنند.

منبع: مجله بازاریاب،بازارساز

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها