مسئولیت های کلیدی در زیر پوسته ی یک مغازه ی کوچک تا یک فروشگاه بزرگ

مسئولیت های کلیدی در زیر پوسته ی یک مغازه تا فروشگاه بزرگ

مسئولیت های کلیدی در زیر پوسته ی یک مغازه ی کوچک تا یک فروشگاه بزرگ

تا به حال با خود فکر کرده اید که دریک مغازه یا حتی یک فروشگاه بزرگ چه مسئولیت های مختلفی وجود دارد که در صورت عدم رسیدگی و انجام نادرست مسئولیت ها مشکلات و بی نظمی های مختلفی گریبان گیر این کسب و کار می شود. البته جا دارد به شما بگوییم که ممکن است دویا بیشتر این مسئولیت ها توسط یک فرد انجام شود، آن چه مهم است کیفیت انجام کارها و تقسیم کار صحیح می باشد.

در این مقاله سعی شده تا با شرح چندی از این مسئولیت ها شما را با کلیدی ترین موارد آن ها آشنا سازیم.

در یک فروشگاه جهت پیشبرد اهداف فروش تمامی افراد شاغل در یک فروشگاه شامل مدیریت فروشگاه، سرپرستان و کارکنان به طور کلان مسئولیت هایی دارند که می باید به آن توجه نمایند:

۱. مدیریت فروشگاه:

مدیران فروشگاه می باید به طور مستمر از وضعیت کسب و کار و محیط تجاری که در آن کار می کنند آگاهی یافته و براساس آنها اهداف و سیاستهای کلان فروشگاه را تدوین نمایند. مسئولیت اصلی حفظ کارکرد مناسب فروشگاه و سودآوری آن به عهده مدیریت فروشگاه می باشد. مدیریت باید مشکلات استراتژیک فروشگاه و سازمان را درک کرده و جهت تقابل با آنها برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت بنماید.

٢. سرپرستان فروشگاه:

سرپرستان فروشگاه باید استراتژی های تدوین شده از طرف مدیریت را به خوبی درک کرده و براساس آن سیاست ها و رویه های تعریف شده را به کارکنان منتقل نماید. در واقع سرپرستان حلقه واسط مابین مدیریت فروشگاه و کارکنان می باشند. سرپرستان مشکلات نحوه انجام کار را حل نموده و مشکلات استراتژیک را به مدیریت انتقال می دهند.

٣. کارکنان فروشگاه:

کارکنان اهداف تدوین شده توسط مدیریت را از طریق سرپرستان  درک کرده وعملیات مورد نیاز جهت دست یابی به اهداف فروشگاه را انجام می دهند۔ ضمن حفظ ایمنی در انجام کارها، کفایت و توانایی (آموزشی، مهارتی) مناسب جهت انجام کارها را دارا باشند.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها